lördag 13 april 2013

Kökstjänst

Den äldsta vaknade halv åtta, krävde omedelbart gröt och Bolibompa. Vinglade in till stora sängen efter en natt i en stenhård nittisäng med sällskap och möttes av en sjuk make. Han var förkyld?! Jag kan bara konstatera att det är tur att det inte är männen som föder barn...... Nå väl vid åtta vaknade nästa och skulle ha gröt och maken frukost, i sängen. Han lät oxå meddela att han inte tänkte lämna den idag. Samtidigt som jag gjorde gröt nr två, kaffe och värmde ojästa kringlor slängde jag ner katrinplommon i matberedaren och gjorde purée till minstingen. Jag slängde i mig min frukost för att sedan baka sockerkak med kanelstekta äpplen och marsipan med den äldsta (han avbröt ganska snabbt och fortsatte titta på Bolibompa). Därefter gjorde jag pannkakssmet och skållning till Ölandslimpa följt av en grönsakslasagne med bechamelsås. När sista tuggan av lunchen var i slevad hann jag byta en bajsblöja i farten marschera ut i köket och göra kaffe och hemgjord vaniljsås. Maken smakade sockerkakan och konstaterade med sin lenaste röst att den verkligen var jättegod men att den nog skulle vara ännu godare med vaniljsås. Och han som är sjuk och allt.... Efter det tog lek och sedan städning vid för att följas av diskmaskin och middag, bacconinlindad kyckling fylld med soltorkade tomater och mozzarella. Maken surfade men batteriet på paddan tog slut så han var tvungen att lägga sig i soffan och fortsätta surfa. Juniorerna fick på nådd sitta i soffan och titta på tv, båda somnade efter typ en minut. Vad då, titta jag hjälper visst till! I skrivande stud steker jag pannkakor och har gjort så i över en timme...... Jag hade fem ägg i smeten så det blir sjukt många. Nej det är inte synd om mig det är bara jävligt jobbigt, frågor på det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar