onsdag 1 maj 2013

bana split och teflonmos

Igår,  lördagsöveraskning banana split. En gigantisk till maken och en till sonen. Maken slukade sin innan jag hann fota. Sonen dissekerde sin och gav den till maken i icke fotomässigt skick. Jag är ingen proffsfotograf men även jag har gränser! Idag Shepherds pie med teflonmos. Pajbotten, överbliven pulled pork, ungsgrillad aubergine, kidneybönor,  srekta champinjoner och potatismos. Jag skulle lyxa till det och vispa moset med elvisp, det tålde tydligen inte våra trehundra år gamla teflokastrull. När jag lägger på moset inser jag att det är små svarta flagor överallt och tittar i kastrullen. En del av beläggning har lämnat kastrullen och återfinns numera i moset. Detaljstudering och rensning av moset, som inte fanns i överflöd till att börja med. Bort med hälfte
n och på med ost och låtsas som ingenting.  Lite brunsås på det så märkte ingen nått. Tvärtom,  det var mycket uppskattat.  Bildbevis. Förresten tror jag inte att det är särskilt farligt, jag lider förresten redan av teflonminne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar